Een state-of-the-art website, een knap logo met aansluitende huisstijl zijn op zich niets waard als niemand iets over je hoort of kan vinden. Daarom is een basis marketingstrategie in combinatie met een communicatie/marketingplan noodzakelijk.
Tijdens de bespreking over een website, logo en/of huisstijl kijk ik samen met u welke doelgroep(en) u wil bereiken en hoe we dit het best aanpakken in functie van uw budget.
Ideaal is een zo breed mogelijke inzetting van de marketingmix gaande van de website, over sociale media, HTML-emailings, drukwerk tot advertenties in de juiste media. Indien hier budget voor aanwezig is des te beter dan kan er een gedetailleerd marketingplan opgezet worden om zo een maximum aan ROMI (return on marketing investment) te genereren. Is uw budget beperkter, geen probleem dankzij de sociale media kan u tegenwoordig zeer gericht en kostefficiënt reclame maken.
MARKETINGDIENSTEN
Search Engine Marketing
SEM is het vindbaar zijn op de grote zoekmachines zoals Google en Bing. Dit kan op 2 manieren “organisch” SEO of betalend SEA. Met SEO zorgen we ervoor dat u website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnt. SEA zijn de betalende advertenties die u ziet in Google en Bing vaak bovenaan en aan de zijkant naast de “gewone” zoekresultaten.
Social Media Marketing
Als u een website hebt kunt u hier niet omheen. Niet enkel Facebook maar ook Instagram, Pinetrest, Twitter, Snapchat en LinkedIn zijn belangrijke platformen om aan marketing te doen. Veel kan u zelf en gratis doen, e*Laba helpt en adviseert u hierin. Afhankelijk van uw product of dienst kan het ook interessant zijn om betalende advertenties te plaatsen op de sociale media.
E-mail Marketing
Hoewel online marketing meer en meer via de sociale netwerken verloopt is e-mail marketing zeker nog niet dood. E-mailings zijn effectiever naar bestaande klanten maar om nieuwe klanten te lokken is het niet meer zo geschikt, het komt over als SPAM en geeft zo je bedrijf een negatieve indruk. e*Laba kan voor u mooie HTML emailings maken gelinkt aan een nieuwsbrief formulier op uw website.
Marketingplan
Plan waarbij uw doelstellingen (bv. gewenste verkoop, aantal nieuwe klanten), budget, doelgroepen, communicatiekanalen, …. uitgeschreven worden en waarbij een gedetailleerde planning en budgetering opgemaakt wordt.
Event Marketing
Wilt u een klantendag, beurs of een andere event organiseren? e*Laba kan u hierbij van a tot z helpen! Event registratie (online registratie en badges ter plaatse), event website, catering, locatie, fotografen noem maar op. Door mijn jarenlange ervaring in de marketing heb ik hiervoor de nodige know-how en connecties.
Google Analytics
Eénmaal je website online is meet Google niet alleen het aantal bezoekers maar ook van welke link ze komen, in welk land ze wonen, welk type toestel ze gebruiken en veel meer. Deze tool is zeer handig om het succes van je online campagnes te meten en kan je je acties aanpassen om ze succesvoller te maken.